We zorgen graag goed voor jouw nieuwe juwelen.

Lees de details hieronder

Defect of incompleet artikel

Mijn sieraad is kapot gegaan.
Heeft u het artikel korter dan 30 dagen geleden van TISENTO-Milano.com ontvangen, dan kunt u het retourneren. Is het langer dan 30 dagen geleden dat u het artikel ontving dan kunt u het uiteraard ook naar ons retourneren, gebruik hiervoor het reparatieformulier. Het artikel zal indien mogelijk vervangen worden. Wanneer dit niet mogelijk is nemen wij contact met u op.

Binnen de garantievoorwaarden zullen aan deze omruiling geen kosten verbonden zijn. Valt de reparatie buiten de garantievoorwaarden dan kan het zijn dat er aan de reparatie/omruiling wel kosten verbonden zijn. Als er wel kosten verbonden zijn aan de reparatie/omruiling nemen wij eerst contact met u op. Zonder dat er akkoord gegeven wordt op de prijsopgave zal de reparatie/omruiling niet uitgevoerd worden en kan het artikel ongeprepareerd retour gezonden worden.

Heeft u het artikel niet via de webstore van TISENTO-Milano gekocht, dan kunt u voor service terecht bij uw TI SENTO - Milano verkooppunt, waar u het product heeft verkregen.

Ik heb een defect of incompleet artikel ontvangen.
Als u een defect of incompleet artikel hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met onze klantenservice. Zij zullen u vertellen welke stappen worden ondernomen om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk nieuwe en complete sieraden van TI SENTO - Milano kan gaan dragen.

Ik heb een collier ontvangen zonder sluiting.
Enkele modellen van de colliers zijn zodanig ontworpen dat deze enkel twee eindogen hebben en geen sluiting. Deze colliers zijn niet incompleet, maar dienen te worden gedragen met een hanger met een clipring, die dient als sluiting of een clipring alleen, die dient als sluiting.

Garantie

Heb ik garantie op mijn TI SENTO - Milano sieraden?
De garantie op sieraden van TI SENTO - Milano geldt voor 24 maanden vanaf aankoopdatum voor fabricagefouten. Dit is een extra garantie vanuit TI SENTO - Milano, welke geen afbreuk doet aan de wettelijke garantie.

Voor schade en/of defecten die het gevolg zijn van normale slijtage geldt een garantieperiode van 6 maanden. Uw TI SENTO - Milano sieraad wordt kosteloos gerepareerd of vervangen, voor zover het gebrek binnen de garantievoorwaarden valt. Oneigenlijk gebruik, het uit elkaar halen of het repareren door andere personen dan geautoriseerde specialisten vallen niet onder deze garantie. Deze garantie doet geen afbreuk aan de rechten en aanspraken van de consument onder de toepasselijke nationale wetgeving.

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wanneer heb ik geen garantie meer op mijn TI SENTO - Milano sieraden?
Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, bijvoorbeeld bij stoten of vallen, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. Als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, zoals bij slijtage, kunt u ook geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. 

U kunt uw artikel dan opsturen om het tegen betaling van een vergoeding te laten repareren/omruilen. Wanneer er kosten berekend worden voor de reparatie/omruiling, ontvangt u eerst een prijsopgave. Zonder akkoord op de prijsopgave wordt de reparatie niet uitgevoerd en kan het artikel eventueel ongerepareerd naar u retour gestuurd worden.

Ik heb geen garantiebewijs ontvangen of ben het kwijt.
Het is geen probleem wanneer je geen TI SENTO - Milano garantiebewijs (meer) hebt. U kunt hiervoor een kopie van uw aankoopbewijs gebruiken. De datum van uw factuur is leidend als garantiedatum.

Wat zijn de kosten van de reparatie van mijn artikel?
Als onze aftersales serviceafdeling constateert dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd. Valt de reparatie buiten de garantie dan zijn de kosten van het repareren of vervangen afhankelijk van welke reparatie er uitgevoerd dient te worden. Deze kosten worden vooraf aan u gecommuniceerd doormiddel van een prijsopgave. Op deze manier komen er geen kosten voor uw rekening die u eigenlijk niet wilt betalen. Pas na het akkoord op de prijsopgave wordt de reparatie of omruiling verder verwerkt. Bent u niet akkoord met de kosten is het geen probleem om het sieraad ongerepareerd retour te sturen.

Hoe betaal ik de reparatiekosten?
Wanneer er kosten aan de reparatie van uw sieraad zijn verbonden, nemen we eerst contact met u op om een prijsopgave te doen. Met deze prijsopgave zal een factuur van de reparatiekosten gestuurd worden die u via een link kunt betalen. Wilt u deze kosten niet betalen, dan kan uiteraard het sieraad ongerepareerd retour gestuurd worden.

Wat zijn de retourkosten binnen de garantieperiode?
Alle sieraden die onder onze garantie vallen, kunnen kosteloos worden terug gestuurd als ze vanuit Nederland worden geretourneerd.

Reparatie

Hoelang duurt de reparatie van mijn artikel?
Wij streven ernaar om al onze reparaties binnen 2 weken te realiseren. Alle reparaties worden door onze eigen aftersales serviceafdeling behandeld. Om de termijn zo kort mogelijk te houden vervangen wij de defecte artikelen voor nieuwe.

Heeft uw sieraad emotionele waarde? Dan kunnen wij het ons goed voorstellen dat u het sieraad niet vervangen wilt hebben. Het artikel kan dan natuurlijk gerepareerd worden. Echter zal uw sieraad terug moeten naar het productiehuis. Bij het productiehuis zal uw TI SENTO - Milano sieraad als nieuw gemaakt worden. Hierdoor zal de termijn van een reparatie op kunnen lopen tot maximaal 8 weken.

Let op: Houdt er rekening mee dat als u het defecte artikel vanuit buiten Europa stuur, de reparatie langer kan duren dan 2 weken. 

Hoe volg ik de status van een reparatie?
Wij houden u via e-mail op de hoogte. Zodra het artikel klaar is, sturen we vóór de verzending een e-mail.

Bent u toch benieuwd wat de exacte status is, dan helpen wij u graag via onze klantenservice.

Het sieraad dat ik heb gekocht is niet precies mijn maat, kan dit aangepast worden?
TI SENTO - Milano ontwerpt de sieraden op de meest gebruikelijke maten. Bij artikelen die in meerdere maten verkrijgbaar zijn is dit op de site aangegeven. Hoewel het aanpassen van een TI SENTO - Milano sieraad voor een juwelier/goudsmid wel mogelijk is, raden we het toch af. Bij het ontwerpen van sieraden van TI SENTO - Milano staat het waarborgen van de kwaliteit hoog in het vaandel. Een aanpassing aan het sieraad zorgt ervoor dat TI SENTO - Milano de kwaliteit niet meer in eigen hand heeft en hierdoor komt de garantie te vervallen.

Mijn sieraad is aangepast door een juwelier en/of TI SENTO - Milano dealer, geldt de garantie nog?
Hoewel het aanpassen van een TI SENTO - Milano sieraad voor een juwelier/goudsmid wel mogelijk is, raden we het toch af. Bij het ontwerpen van sieraden van TI SENTO - Milano staat het waarborgen van de kwaliteit hoog in het vaandel. Een aanpassing aan het sieraad zorgt ervoor dat TI SENTO - Milano de kwaliteit niet meer in eigen hand heeft. Hierdoor komt de garantie te vervallen.

Mijn sieraad heeft emotionele waarde maar is stuk.
Bij sieraden met emotionele waarde wil de eigenaar vaak niet dat het vervangen wordt voor een ander artikel, dat kunnen wij ons goed voorstellen. Ook dan kan het artikel natuurlijk gerepareerd worden. Echter zal uw sieraad terug moeten naar ons productiehuis. Daar zal uw TI SENTO - Milano sieraad als nieuw gemaakt worden. Hierdoor zal de termijn van een reparatie wel op kunnen lopen tot maximaal 8 weken.

Onderdelen bestellen

De steen of parel uit mijn sieraad is beschadigd, kan ik deze zelf repareren?
We raden het af om een TI SENTO - Milano sieraad zelf te repareren of aan te passen, ook raden we het af om dat te laten doen. Bij het ontwerpen van sieraden van TI SENTO - Milano staat het waarborgen van de kwaliteit hoog in het vaandel. Een aanpassing aan het sieraad zorgt ervoor dat TI SENTO - Milano de kwaliteit niet meer in eigen hand heeft. Hierdoor komt de garantie te vervallen.

Kan ik losse onderdelen voor mijn sieraad bestellen?
Via TISENTO-Milano.com zijn alleen complete artikelen te bestellen. Onderdelen als stenen, kristallen, parels, schakels of sluitingen zijn niet via de site en/of klantenservice bestelbaar.

Ik ben de pousettes (vlindertjes/achterkantjes) van mijn oorsieraad verloren.
Wanneer u graag nieuwe pousettes wilt bestellen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit geldt alleen voor artikelen die via TISENTO-Milano.com gekocht zijn. Bij het bestellen van pousettes zal gevraagd worden naar de gegevens van de originele order.

Kan ik ook een half paar oorbellen of oorbelbedels bestellen?
Bent u een oorbel verloren en wilt u het setje weer compleet maken door een half paar van het oorsieraad bij te bestellen neem dan contact op met onze klantenservice. Bij het bestellen van een half paar zal gevraagd worden naar de gegevens van de originele order.

Onderhoud

Hoe kan ik mijn sieraad het best onderhouden?
Alle TI SENTO - Milano sieraden zijn vervaardigd van Sterling zilver en zijn met de grootste zorg voor u gemaakt. Alle TI SENTO - Milano sieraden zijn gerhodineerd, wat het zilver een extra glans geeft. Daarnaast biedt de rhodium laag extra bescherming aan de sieraden en het helpt tegen de natuurlijke verkleuring van zilveren sieraden. Om uw sieraden in een zo goed mogelijke conditie te houden zijn er een aantal dingen waar u rekening mee kunt houden.

De originele verpakking van TI SENTO - Milano is uitermate geschikt om uw sieraden in te bewaren nadat u deze gedragen heeft. Wilt u dit niet? Zorg dan dat u de TI SENTO - Milano sieraden ergens bewaart waar ze niet kunnen krassen. Denk er bijvoorbeeld ook aan dat de sieraden niet tegen elkaar moeten krassen.

Poets uw TI SENTO - Milano sieraden regelmatig op met een zachte doek, schoonmaken kan met een zachte tandenborstel, water en een klein beetje mild afwasmiddel. Na het poetsen de sieraden goed afspoelen met water en droogmaken met een zachte doek. Reinig uw sieraden nooit met chemicaliën of een harde poetsdoek.

Verkleuring van het zilver wordt in zekere mate bepaald door het type huid waarop het sieraad gedragen wordt en het gebruik van cosmetica. Het is raadzaam om te wachten met het dragen van de sieraden tot alle lotions zijn opgenomen in de huid en pas nadat parfum is opgespoten.

Sieraden kunnen het best bij water vandaan gehouden worden. Daarom adviseren wij de sieraden af te doen voor het sporten, zwemmen, gebruik van parfum, haarlak, zeep en lotion.

Om het breken van het sieraad te voorkomen kun je het best de sieraden pas om doen na het aankleden en deze weer af doen voor het uitkleden.

Draag de TI SENTO - Milano sieraden niet tijdens zware werkzaamheden en vermijd contact met harde oppervlakken om krassen of beschadigingen te voorkomen. Dergelijke beschadigingen vallen niet onder de uitgebreide garantie van TI SENTO - Milano

Kan ik mijn sieraad laten schoonmaken en/of opknappen?
Als u uw TI SENTO - Milano sieraden online heeft gekocht, kunt u binnen de garantieperiode uw sieraden laten polijsten en opnieuw laten vergulden. U kunt uw sieraden retour sturen naar ons Atelier, samen met het reparatieformulier. Vul het reparatieformulier in en volg de instructies op het formulier. Let op: dit kan tot 10 weken duren. 

Als u uw sieraden bij een juwelier heeft gekocht, kunt u de sieraden retourneren bij de desbetreffende juwelier. Als u verder nog vragen heeft, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Klachtenprocedure

TI SENTO - Milano doet er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Mocht er onverhoopt iets mis zijn, dan kunt u daarover contact opnemen met onze Customer Service. Dit kan telefonisch, per e-mail of via social media.  U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. 

Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons customer service team.
Zij helpen u graag verder.

Bel: +31 (0)88-1342888 of e-mail wecare@tisento-milano.com 

D]]