Uw TI SENTO sieraden zijn belangrijk voor ons.

Lees de details hieronder

Defect of incompleet product

 
Mijn sieraad is kapot gegaan

Heeft u het product korter dan 30 dagen geleden vanuit www.tisento-milano.nl ontvangen? Dan kunt u het product kosteloos retourneren, samen met het retourformulier wat u bij uw bestelling heeft ontvangen. 

Is het langer dan 30 dagen geleden dat u het product ontving?
Dan kunt u het product uiteraard ook kosteloos aan ons retourneren. Gebruik hiervoor het reparatieformulier. Het product zal indien mogelijk vervangen worden. Wanneer dit niet mogelijk is neemt het klantenserviceteam altijd eerst contact met u op, via het door u opgegeven e-mailadres op het reparatieformulier. 

Binnen de garantievoorwaarden zullen aan deze omruiling geen kosten verbonden zijn. Mocht het product binnen de garantie niet omgeruild kunnen worden (omdat het product bijvoorbeeld uitverkocht is), dan kunnen wij het product laten repareren in het atelier. Hier zijn altijd kosten aan verbonden. Het klantenserviceteam neemt hierover eerst contact met u op, om u te informeren over de kosten.

Valt de reparatie buiten de garantievoorwaarden? Dan zijn er aan de reparatie of omruiling altijd kosten verbonden. Het klantenserviceteam neemt hierover eerst contact met u op, om u te informeren over de kosten.

Heeft u het product niet online via www.tisento-milano.nl gekocht? Dan kunt u voor service terecht bij het desbetreffende TI SENTO verkooppunt, waar u het product heeft gekocht.

Waar kan ik mijn reparatie retourzending inleveren?
Voor reparatie retourzendingen vanuit Nederland: U kunt het pakket met het product dat u wilt retourneren ter reparatie gratis inleveren bij een van de PostNL punten bij u in de buurt. Wanneer u het pakket retourneert, ontvangt u een verzendbewijs met een Track & Trace-code erop vermeldt, met deze code kunt u vervolgens uw retourzending volgen.

Bewaart u dit bewijs totdat u een bericht vanuit TI SENTO heeft ontvangen, waarin staat dat wij uw reparatie in goede orde hebben ontvangen.

U kunt ook kiezen om via een andere bezorgdienst uw pakket te retourneren, hierbij zijn alleen de kosten voor het retourneren voor uw eigen rekening. TI SENTO vergoedt deze kosten niet. 

Voor reparatie retourzendingen buiten Nederland: U kunt uw pakket afgeven bij een postkantoor wat internationale zendingen verzendt. 

Ik heb een defect of incompleet product ontvangen
Als u een defect of incompleet product heeft ontvangen, neemt u dan rechtstreeks contact op met ons klantenserviceteam. Zij zullen u verder helpen welke stappen moeten worden ondernomen om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk uw nieuwe en complete sieraden van TI SENTO kunt gaan dragen.

Ik heb een collier ontvangen zonder sluiting
Enkele modellen van de colliers zijn zodanig ontworpen dat deze enkel twee eind ogen hebben en geen sluiting. Deze colliers zijn niet incompleet, maar dienen te worden gedragen met een hanger met een clipring, wat dient als sluiting. De bijpassende clipringen zijn los te verkrijgen op de webshop van TI SENTO. 

Garantie

 
Heb ik garantie op mijn TI SENTO sieraden?

De garantie op de producten van TI SENTO geldt voor 24 maanden vanaf de aankoopdatum op fabricagefouten. Dit is een extra garantie vanuit TI SENTO, welke geen afbreuk doet aan de wettelijke garantie.

Voor schade en/of defecten die het gevolg zijn van normale slijtage geldt een garantieperiode van 6 maanden. Uw TI SENTO product wordt kosteloos vervangen (mits het product op voorraad is), voor zover het gebrek binnen de garantievoorwaarden valt. Oneigenlijk gebruik, het uit elkaar halen of het repareren door andere personen dan geautoriseerde TI SENTO specialisten vallen niet onder deze garantie. Deze garantie doet geen afbreuk aan de rechten en aanspraken van de consument onder de toepasselijke nationale wetgeving.

Mocht uw product kapot zijn gegaan binnen de garantievoorwaarden, dan wordt uw product omgeruild voor een nieuw product (mits het product op voorraad is). Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Als uw product binnen de garantie niet omgeruild kan worden, omdat het product bijvoorbeeld niet meer op voorraad is. Dan kunnen wij het product laten repareren in het atelier. Hier zijn altijd kosten aan verbonden. Ons klantenserviceteam neemt hierover eerst contact met u op, om u te informeren over de kosten.

Voor alle producten die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wanneer komt de garantie op mijn TI SENTO sieraden te vervallen?
Als het product oneigenlijk gebruikt is, bijvoorbeeld bij stoten of vallen, kunt u geen aanspraak maken op vervanging. Als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het product valt (zoals bij slijtage) kunt u ook geen aanspraak maken op vervanging. Tenzij het onder bovengenoemde garantieregeling valt.

U kunt uw product dan retourneren om het tegen betaling te laten repareren of om te laten ruilen. Van de berekende kosten voor de reparatie of omruiling, ontvangt u eerst een prijsopgave vanuit ons klantenserviceteam. Zonder uw akkoord op de prijsopgave wordt de reparatie niet uitgevoerd.

Ik heb geen garantiebewijs ontvangen of ben het verloren
Het is geen probleem wanneer u niet meer bezit over het originele TI SENTO garantiebewijs. U kunt als alternatief een kopie van uw aankoopbewijs gebruiken, om aan te tonen dat uw sieraad nog onder de garantie valt. De datum van uw aankoop/factuur is leidend als garantiedatum.

Wat zijn de reparatie kosten van mijn product?
Als het klantenserviceteam constateert dat het defect binnen de garantievoorwaarden en het garantietermijn valt, wordt het product kosteloos vervangen. Mocht het product binnen de garantie niet omgeruild kunnen worden voor een nieuw product, dan kunnen wij het product voor u laten repareren in het atelier. Hier zijn altijd kosten aan verbonden. Het klantenservice team neemt hierover altijd eerst contact met u op. 

Valt de reparatie buiten de garantie? Dan zijn er aan de reparatie of omruiling altijd kosten verbonden. Het klantenserviceteam neemt hierover eerst contact met u op, om u te informeren over de kosten. Pas na uw akkoord op de prijsopgave wordt de reparatie of omruiling verder verwerkt. Bent u niet akkoord met de kosten? Dan zullen wij het product (kosteloos) on gerepareerd aan u retour sturen.

Hoe betaal ik de reparatiekosten?
Het klantenserviceteam stuurt van te voren de prijsopgaven van de reparatiekosten per e-mail naar u toe. Nadat u akkoord heeft gegeven wordt er een factuur aangemaakt en per e-mail naar u toegestuurd, waarna u de factuur kunt betalen via een betaallink. 

Wat zijn de retourkosten binnen de garantieperiode?
Voor reparatie retourzendingen vanuit Nederland: U kunt het pakket met het product dat u wilt retourneren ter reparatie gratis inleveren bij een van de PostNL punten bij u in de buurt. Wanneer u het pakket retourneert, ontvangt u een verzendbewijs met een Track & Trace-code erop vermeldt, met deze code kunt u vervolgens uw retourzending volgen.

Bewaart u dit bewijs totdat u een bericht vanuit TI SENTO heeft ontvangen, waarin staat dat wij uw reparatie in goede orde hebben ontvangen.

U kunt ook kiezen om via een andere bezorgdienst uw pakket te retourneren, hierbij zijn alleen de kosten voor het retourneren voor uw eigen rekening. TI SENTO vergoedt deze kosten niet. 

Voor reparatie retourzendingen buiten Nederland: U kunt uw pakket afgeven bij een postkantoor wat internationale zendingen verzendt. 

Reparatie

 
Hoelang duurt de reparatie van mijn product?

Wij streven ernaar om alle ontvangen reparaties binnen 14 dagen te behandelen. Alle reparaties worden door ons eigen klantenserviceteam gecontroleerd en behandeld.
Om de reparatietermijn zo kort mogelijk te houden vervangen wij het defecte product voor een nieuw product (indien het product voorradig is). 

Heeft uw product emotionele waarde? Dan kunnen wij het ons goed voorstellen dat u het product niet vervangen wilt hebben. Het product kan dan gerepareerd worden tegen betaling in het atelier. Het klantenserviceteam stuurt u vooraf een prijsopgave van de kosten van de reparatie. 

Na uw akkoord zal uw TI SENTO sieraad weer als nieuw worden gemaakt In het atelier, de reparatietermijn is in het atelier tussen de 10 en 12 weken.

Let op: Houdt er rekening mee dat als u het defecte product vanuit buiten Europa heeft verzonden, de behandeling van de reparatie langer kan duren dan 14 dagen i.v.m. dat het langer duurt voordat het pakket bezorgd wordt. 

Hoe volg ik de status van mijn reparatie?
Het klantenserviceteam houdt u via de e-mail op de hoogte. Zodra het product gerepareerd is in het atelier, versturen wij u vóór de retourverzending een e-mail.

Bent u toch benieuwd wat de exacte status is in de tussentijd? Dan helpt het klantenserviceteam u graag verder!

Het product wat ik heb gekocht is niet precies mijn maat, kan dit aangepast worden?
TI SENTO ontwerpt alle producten in de meest gebruikelijke maten. Bij producten die in meerdere maten verkrijgbaar zijn, staat het altijd vermeldt in welke maten het product beschikbaar is.
Hoewel het aanpassen van een TI SENTO sieraad voor een juwelier/goudsmid mogelijk is, raden wij dit ten zeerste af. Bij het ontwerpen van sieraden van TI SENTO staat het waarborgen van de kwaliteit hoog in het vaandel. Een aanpassing aan het sieraad zorgt ervoor dat TI SENTO de kwaliteit niet meer in eigen hand heeft en hierdoor komt de garantie direct te vervallen.

Mijn sieraad is aangepast door een juwelier en/of TI SENTO dealer, geldt de garantie nog?
Hoewel het aanpassen van een TI SENTO sieraad voor een juwelier/goudsmid mogelijk is, raden wij dit ten zeerste af. Bij het ontwerpen van sieraden van TI SENTO staat het waarborgen van de kwaliteit hoog in het vaandel. Een aanpassing aan het sieraad zorgt ervoor dat TI SENTO de kwaliteit niet meer in eigen hand heeft en hierdoor komt de garantie direct te vervallen.

Mijn sieraad heeft emotionele waarde maar is stuk
Heeft uw product emotionele waarde? Dan kunnen wij het ons goed voorstellen dat u het product niet vervangen wilt hebben. Het product kan dan gerepareerd worden tegen betaling in het atelier. Het klantenserviceteam stuurt u vooraf een prijsopgave van de kosten van de reparatie. 

Na uw akkoord zal uw TI SENTO sieraad weer als nieuw worden gemaakt In het atelier, de reparatietermijn is in het atelier tussen de 10 en 12 weken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het klantenserviceteam. 

Onderdelen bestellen


De steen of parel uit mijn sieraad is beschadigd, kan ik deze zelf repareren?

We raden het af om een TI SENTO sieraad zelf te repareren of aan te passen, ook raden we het af om dat te laten doen door een juwelier/goudsmid. Bij het ontwerpen van de sieraden van TI SENTO staat het waarborgen van de kwaliteit hoog in het vaandel. Een aanpassing aan het sieraad zorgt ervoor dat TI SENTO de kwaliteit niet meer in eigen hand heeft. Hierdoor komt de garantie te vervallen.

Kan ik losse onderdelen voor mijn sieraad bestellen?
Via www.tisento-milano.nl zijn alleen complete producten te bestellen. Onderdelen als stenen, kristallen, parels, schakels of sluitingen zijn niet via de webshop en/of klantenserviceteam te bestellen.

Ik ben de poussettes (vlindertjes/achterkantjes) van mijn oorsieraad verloren
Het is mogelijk om losse poussettes te bestellen, deze kunt u bestellen door contact op te nemen met ons klantenserviceteam. Dit geldt alleen voor producten die via www.tisento-milano.nl zijn gekocht. Bij het bestellen van de poussettes zal gevraagd worden naar de gegevens van uw originele order.

Kan ik ook een half paar oorbellen of oorbedels bestellen?
Het is mogelijk om een half paar oorsieraad bij te bestellen als u een TI SENTO oorbel of een oorbedel verloren bent. Neemt u hiervoor contact op met ons klantenserviceteam (wecare@tisento-milano.com)

Bij het bestellen van een half paar zal gevraagd worden naar de gegevens van uw originele order.

Onderhoud


Hoe kan ik mijn sieraad het best onderhouden?
Alle TI SENTO sieraden zijn vervaardigd van de hoogste kwaliteit 925 sterling zilver en zijn met de grootste zorg voor u gemaakt. Alle TI SENTO sieraden zijn geplatineerd, wat het zilver een extra glans geeft. Daarnaast biedt de platina laag extra bescherming aan de sieraden en helpt het tegen de natuurlijke verkleuring van zilveren sieraden.

Om uw sieraden in een zo goed mogelijke conditie te houden zijn er een aantal dingen waar u rekening mee kunt houden:

  • De originele verpakking van TI SENTO is uitermate geschikt om uw sieraden in te bewaren nadat u deze gedragen heeft. Wilt u dit niet? Zorg dan dat u de TI SENTO sieraden ergens bewaart waar ze niet kunnen krassen. Denk er bijvoorbeeld ook aan dat de sieraden niet tegen elkaar moeten krassen
  • Poets uw TI SENTO sieraden regelmatig op met een zachte doek, schoonmaken kan met een zachte tandenborstel, water en een klein beetje mild afwasmiddel. Na het poetsen de sieraden goed afspoelen met water en droogmaken met een zachte doek. Reinig uw sieraden nooit met chemicaliën of een harde poetsdoek
  • Verkleuring van het zilver wordt in zekere mate bepaald door het type huid waarop het sieraad gedragen wordt en het gebruik van cosmetica. Het is raadzaam om te wachten met het dragen van de sieraden tot alle lotions zijn opgenomen in de huid en pas nadat parfum is opgespoten op de huid
  • Sieraden kunnen het best bij water vandaan gehouden worden. Daarom adviseren wij de sieraden af te doen voor het sporten, zwemmen, gebruik van parfum, haarlak, zeep en lotion
  • Om het breken van het sieraad te voorkomen kun je het best de sieraden pas om doen na het aankleden en deze weer af doen voor het uitkleden
  • Draag de TI SENTO sieraden niet tijdens zware werkzaamheden en vermijd contact met harde oppervlakken om krassen of beschadigingen te voorkomen. Dergelijke beschadigingen vallen niet onder de uitgebreide garantie van TI SENTO.

Kan ik mijn sieraad laten schoonmaken en/of opknappen?
Als u uw TI SENTO sieraden via de webshop heeft gekocht, kunt u uw sieraden laten polijsten en opnieuw laten vergulden tegen betaling in het atelier. Het klantenserviceteam stuurt u vooraf een prijsopgave van de kosten van de reparatie. 

U kunt uw sieraden retour sturen, samen met het reparatieformulier. Vul het reparatieformulier in en volg de instructies op het formulier. Let op: de reparatietijd neemt 10 tot 12 weken in beslag.

Als u uw sieraden bij een TI SENTO juwelier heeft gekocht, kunt u de sieraden retourneren bij de desbetreffende juwelier. Als u verder nog vragen heeft, neem dan gerust contact op met het klantenserviceteam.

Klachtenprocedure

Uw tevredenheid over uw sieraden is belangrijk voor TI SENTO. Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of per e-mail, we zullen uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. 

Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit?

Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons klantenserviceteam.
We helpen u graag verder!

Bel: +31 (0)88-1342888 of stuur een e-mail: wecare@tisento-milano.com